.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند. ۷ توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.(ادامه)
میلیون ها نفر در شمال مکزیک، ایالات متحده و جنوب شرقی کانادا در ۸ آوریل امسال شاهد تاریکی در روز و فرصت دیدن تاج خورشید با چشم غیرمسلح خواهند بود. چرا خورشید‌گرفتگی پیش رو مهم است؟
میلیون ها نفر در شمال مکزیک، ایالات متحده و جنوب شرقی کانادا در ۸ آوریل امسال شاهد تاریکی در روز و فرصت دیدن تاج خورشید با چشم غیرمسلح خواهند بود.(ادامه)
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سیب درختی منبع غنی پکتین است و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است. میوه‌ای که سُرب را از بدن دفع می‌کند
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سیب درختی منبع غنی پکتین است و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است.(ادامه)
به گزارش شمال نیوز، نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند. با ۱۲۹ رای موافق، کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسید
به گزارش شمال نیوز، نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.(ادامه)
هرسال در پایان ایام نوروز با آمار قابل توجهی از تصافات جاده‌ای و مرگ و میرهای ناشی از آن مواجه می‌شویم. تخلفات رانندگی، خرابی جاده‌ها، بی احتیاطی و... از جمله عوامل این تصادفات است. یکی از مهم ترین عامل‌های آن خواب‌آلودگی است . چگونه احساس خواب‌آلودگی در هنگام رانندگی را رفع کنیم؟
هرسال در پایان ایام نوروز با آمار قابل توجهی از تصافات جاده‌ای و مرگ و میرهای ناشی از آن مواجه می‌شویم. تخلفات رانندگی، خرابی جاده‌ها، بی احتیاطی و... از جمله عوامل این تصادفات است. یکی از مهم ترین عامل‌های آن خواب‌آلودگی است .(ادامه)
هوشیاری در زمان رانندگی را نباید دست کم گرفت. یک مطالعه، برای اولین بار در فرانسه، تأثیر انواع مختلف وعده‌های غذایی را بر مدت زمان ترمز گرفتن رانندگان اندازه‌گیری کرده است. کدام خوراکی‌ها شما را موقع رانندگی بیدار نگه می‌دارند؟
هوشیاری در زمان رانندگی را نباید دست کم گرفت. یک مطالعه، برای اولین بار در فرانسه، تأثیر انواع مختلف وعده‌های غذایی را بر مدت زمان ترمز گرفتن رانندگان اندازه‌گیری کرده است.(ادامه)
برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد. این خوراکی‌ها خون را رقیق می‌کنند
برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.(ادامه)
افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشت روان است. تغذیه نامناسب منجر به افسردگی می‌شود
افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشت روان است.(ادامه)
 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در طرح جهش تولید ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون ۱۴ درصد سطح ابلاغی محقق شده است. ۱۴ درصد سطح ابلاغی جهش تولید در مازندران محقق شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در طرح جهش تولید ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون ۱۴ درصد سطح ابلاغی محقق شده است.(ادامه)
شمال نیوز  : در تبصره یک این ماده آمده، قیمت مختلف برنج برحسب درصد شکستگی دانه توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود .... شش شرط خرید کالاهای اساسی از کشاورزان اعلام شد / آفت خرید تضمینی برای کشاورزی
شمال نیوز : در تبصره یک این ماده آمده، قیمت مختلف برنج برحسب درصد شکستگی دانه توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود ....(ادامه)
مزارع آفتابگردان در مناطق مختلف استان گلستان می‌درخشند و مناظر زیبا و چشم نوزای ایجاد می‌کنند، گل آفتابگردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد درخشش گل‌های آفتابگردان در استان گلستان(خبر)
مزارع آفتابگردان در مناطق مختلف استان گلستان می‌درخشند و مناظر زیبا و چشم نوزای ایجاد می‌کنند، گل آفتابگردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد(ادامه)
تلاش لهستان برای سیطره بر اقتصاد اوکراین
سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان در تلاش برای تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد اوکراین از جمله بخش کشاورزی این کشور است. (ادامه)
واردات ۳۰ هزار تن روغن خام خوراکی به کشور
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از واردات ۳۰ هزار تن روغن خام خوراکی به کشور خبر داد.(ادامه)
آغاز نظارت استاندارد بر مواد غذایی پرمصرف ماه رمضان
سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.(ادامه)
اگر اوره شما بالاست این اصول را حتما رعایت کنید
سطح اوره خون تحت تاثیر سن، میزان آب بدن، عملکرد کلیه‌ها و سبک تغذیه است. مصرف پروتئین‌ها نقش اساسی دارد، زیرا اوره خون در نتیجه تجزیه پروتئین‌ها به‌وجود می‌آید که در صورت کمبود مایعات بدن تشدید می‌شود. از همین‌رو، توجه به عادت‌های غذایی در کنترل اوره خون و پیشگیری از افزایش و عوارض آن ضروری خواهد بود. (ادامه)
خوراکی‌هایی که بیشترین ویتامین‌ها را دارند
بسیاری از انواع ویتامین ها مواد غذایی وجود دارند و شما می توانید با مصرف این مواد غذایی و گنجاندن آنها در برنامه ی غذایی خود بدنی سالم داشته باشید.(ادامه)
با این مواد غذایی از کرونا در امان بمانید
محققان و کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند، با بهره‌وری از توصیه‌های مفید که شامل تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد غذایی سالم و پرخاصیت است، می‌توان به پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک کرد.(ادامه)
علائم کمبود منیزیم
علائم کمبود منیزیم معمولا تا زمانی که سطح منیزیم خیلی پایین نیاید، ظاهر نمی‌شوند.(ادامه)
این مواد غذایی را بخورید و با استرس مقابله کنید
متخصصان می‌گویند برخی مواد غذایی می‌تواند به میزان قابل توجهی از سطح استرس و اضطراب انسان کم کند. (ادامه)
تصاویر/ مزرعه گل‌های آفتابگردان
آفتابگردان‌ها گل‌های قد بلندی هستند که تا ۳ متر رشد می‌کنند. شکوفه این گل‌ها در تابستان باز می‌شود و می‌توانید از هزار تا چهار هزار دانه را در هر گل ببینید. روغن استخراج شده از دانه‌های آفتابگردان در صنایع غذایی و خوراکی کاربرد داشته و در کشور‌هایی مانند کشورمان ایران، بیشترین روغن مصرفی مردم روغن آفتابگردان است. هرساله کشاورزان گلستانی ده‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت آفتابگردان اختصاص می‌دهند. (ادامه)
تغذیه قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چگونه باشد؟
یک متخصص تغذیه در خصوص تغذیه سالم قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با این ویروس به ارائه نکاتی پرداخت.(ادامه)
این ۷ماده‌ غذایی کلسترول خون را پایین می آورد
پژوهشگران معتقدند میزان کلسترول افرادی که غلات کامل، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند از حد نرمال کمتر است.(ادامه)
غذا‌هایی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند
برخی از افراد به دلیل حساسیت نمی‌توانند شیر بنوشند و هضم آن برایشان دشوار است، بنابراین به دنبال منابع دیگری برای تامین کلسیم هستند. (ادامه)
واردات ۲۰۰ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۰ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان و ۱۳۰ هزار تن گندم وارد بنادر مازندران شد.(ادامه)
عطر گل های آفتابگردان در دشت های زرد مازندران پیچید و آفتاب گرم تابستانی در این مزارع آفتاب گردی می کند. مزارع آفتابگردان در منطقه لپوتک روستای نوذرآباد شهرستان نکا(خبر)
عطر گل های آفتابگردان در دشت های زرد مازندران پیچید و آفتاب گرم تابستانی در این مزارع آفتاب گردی می کند.(ادامه)
نشانه‌های کمبود ویتامین در بدن
شناسایی علائم کمبود ویتامین و مواد معدنی می‌تواند به شما کمک کند، رژیم غذایی مناسبی را برای خود انتخاب کنید. (ادامه)
خوراکی که مصرف همزمان آن با خیار خطرناک است
متخصصان توصیه می‌کنند در تابستان بیشتر از گذشته خیار بخورید، اما هرگز آن را همراه با بادام زمینی مصرف نکنید.(ادامه)
روزه بدون سحری بگیرید کرونا می گیرید + علت علمی
روزه گرفتن امسال به دلیل شیوع کرونا باید با رعایت نکات تغذیه ای و بهداشتی بیشتری ازسوی روزه داران همراه باشد.(ادامه)
روزه داری باعث افزایش کرونا می‌شود؟+ ۱۰ نکته طلایی تغذیه‌ای
روزه گرفتن علاوه بر آثار معنوی و اجتماعی فراوانی که دارد؛ باعث ارتقای سلامتی نیز می‌شود؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم در وعده‌های سحر و افطار، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.(ادامه)
۱۰ هزار تن روغن خام به مازندران واردات شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان وارد بندر امیرآباد شد.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 8 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.